بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث همانطور که از اسمش پیداست خسارت‌های وارد شده به فرد ثالث را پوشش می‌دهد و چون با عنوان اتومبیل مطرح می‌شود، خسارتی که رانندگان اتومبیل به افراد ثالث و اموال آن‌ها وارد می‌نمایند، بیمه مسئولیت مدنی  اشخاص ثالث وسائل نقلیه موتوری می نامند.

شخص ثالث کیست؟

شخص ثالث به فرد حادثه دیده به جز راننده مسبب حادثه گفته می شود. طبق ماده ۱ قانون شخص ثالث همه کسانی که اقدام به رانندگی می‌نمایند ملزم به خرید بیمه شخص ثالث می‌باشند.

 این نوع بیمه نامه ۲ نوع خسارت جبران می‌شود؛ خسارت‌های وارد به اموال افراد ثالث که خسارت مالی نامیده می‌شود و خسارت‌های وارد به جان افراد ثالث که خسارت جانی یا بدنی نامیده می‌شود و شامل فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه با مورد بیمه می‌باشد.

سوار اتومبیل شیک و پر شتاب خودت می شوی.پا را روی پدال گاز می فشاری و سرعت می گیری. بیشتر و تند تر. رانندگی با سرعت لذت بخش است. ولی مشکل اینجاست که با همه لذتی که به انسان می دهد خیلی ریسک دارد.

1-ممکن است به دلیل خطای شما خسارت مالی به یک فرد و یا یک شی وارد شود.

2- ممکن است به دلیل خطای شما خسارت جانی به یک فرد وارد شود.

3- ممکن است به خاطر خطای شما خسارت جانی به خودتان وارد شود.

البته وارد کردن خسارت به خود و دیگران مشکلات عدیده ای را برای انسان ایجاد می کند که تا حد ممکن می بایست هنگام رانندگی تلاش کرد دچار حادثه نشویم.لکن بیمه شخص ثالث دقیقا بابت پاسخگویی مناسب مالی و حتی روانی به این خسارت هاست.

بیمه شخص ثالث سه پوشش اساسی را به شما می دهد:

  • پوشش مالی
  • پوشش جانی
  • پوشش حوادث راننده
  • پوشش مالی : چنانچه حادثه یا تصادفی رخ دهد که شما مقصر ان باشید و خسارت مالی به فرد مقابل وارد کنید شما موظف به پرداخت خسارت به او هستید که می توانید از محل بیمه خود این خسارت را پرداخت کنید.

خسارت مالی مانند اسیب به وسیله نقلیه دیگران، گارد ریل کنار جادهف درخت های کنار خیابان و … می باشد.

البته باید دقت کرد که پوشش مالی بیمه شخص ثالث شما سقف معینی دارد و چنانچه خسارت وارد شده به دیگران بیش از سقف بیمه شما باشد مبلغ مازاد را باید خودتان به خسارت دیده پرداخت کنید.

برای مثال پوشش پایه مالی در سال 99 مبلغ 110.000.000ریال معادل یازده میلیون تومان می باشد ولی شما می توانید هنگام خرید بیمه شخص ثالث این مبلغ را تا بیش از 10 برابر افزایش بدهید و مابه التفاوت مبلغ ان را پرداخت کنید.

باید توجه داشت که هزینه تعمیر و بازسازی قطعات خودروی حادثه دیده در شرایط فعلی بسیار گران تمام می شود و مبلغ پایه مالی پاسخگوی ان نمی باشد بنابر این حداقل این مبلغ را به 50 میلیون تومان افزایش دهید.

  • جدول بیمه شخص ثالث در سال 1400

 

جدول بیمه شخص ثالث در سال 1400

 

 

پوشش جانی یا بدنی : چنانچه در اثر خطای شما حادثه یا تصادفی رخ دهد که به یک انسان اسیب و صدمه جانی وارد شود شما می توانید از بخش دوم پوشش بیمه ثالث خودتان استفاده کنید.

این بخش اسیب های بدنی و جانی وارد شده به دیگران را تا سقف 440 میلیون تومان پوشش می دهد که شامل هزینه های پزشکی و دیه می شود.

پوشش بدنی یا جانی بیمه ثالث شامل همه افراد خارج از خودرو که مورد تصادف قرارگرفته اند و نیز همه افراد داخل خودروی راننده مقصر حادثه می باشند.تعداد افراد داخل خودرو بر اساس تعداد سرنشین مجاز که در کارت ماشین قید شده است محاسبه می گردد.

لازم به ذکر است پوشش جانی و بدنی تعداد و سقف معینی ندارد و به هر تعداد طی دوره بیمه پوشش می دهد.

  • پوشش حوادث راننده: چنانچه در اثر تصادف رخ داده راننده مقصر حادثه خودش نیز اسیب ببیند و یا شدت اسیب در حدی باشد که منجر به فوت او شود می تواند از این پوشش بیمه شخص ثالث استفاده کند و ذینفعان متوفی تا سقف 330 میلیون تومان از شرکت بیمه دریافت کنند.

این پوشش که طی سالهای اخیردر سقف دیه ماه های عادی به بیمه شخص ثالث اضافه شده است پوششی بسیار تاثیر گذار و مناسب است و کمک می کتد تا چنانچه خانواده ای نان اور خود را از دست داد از ادامه حیات و زندگی مناسب ساقط نشوند.

در صورت وقوع تصادف چکار کنیم؟

  1. چنانچه خسارت وارده کمتر از 11 میلیون تومان باشد و مقصر حادثه بپذیرد که مقصر است بدون نیاز به کروکی ،می بایست هر دو خودرو با مدارک کامل شامل بیمه نامه ،کارت ملی و کارت خودرو به مرکز پرداخت خسارت بیمه ثالث فرد مقصر مراجعه کنند و با تشکیل پرونده خسارت زیان دیده توسط بیمه مقصر حادثه پرداخت می شود.
  2. چنانچه مبلغ خسارت وارده بیش از مبلغ 11 میلیون تومان باشد و یا اینکه طرفین تصادف روی مقصر حادثه توافق نداشته باشند می بایست از پلیس بخواهند که با ترسیم کروکی انان را در به نتیجه رسیدن و توافق کردن یاری دهد.
  3. چنانچه تصادف رخ داده منجر به خسارت جانی شده باشد قطعا نیاز به کروکی پلیس می باشد و طرفین پس از دریافت کروکی می توانند برای تشکیل پرونده به بیمه طرف مقصر مراجعه کنند.

بهترین بیمه شخص ثالث کدام بیمه است ؟

تمام شرکت های بیمه ای پوشش بیمه نامه شخص ثالث را دارا هستند و هر کدام به فراخور سیاست های خود انواع مختلفی از پوشش ها و همچنین درصد پوشش ها را دارا میباشند.

بیمه ملت نمایندگی 2062 دارای پوشش های مناسب در کنار کیفیت در خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد. ما در بیمه ملت نمایندگی 2062 برای رفاه حال شما عزیزان اقدام به طرح اقساط بیمه شخص ثالث نموده است.

شما میتوانید با ورود به صفحه و پر نمودن فرم از این طرح بهرمند گردید.

ماده۶۱ قانون جدید بیمه شخص ثالث:

هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می شود.

بر اساس ماده ۱۵ قانون بیمه شخص ثالث:

در موارد زير بيمه گر مكلف است بدون هيچ شرط و اخذ تضمين، خسارت زيان ديده را پرداخت كند و پس از آن مي تواند به قائم مقامي زيان ديده از طريق مراجع قانوني براي بازيافت تمام يا بخشي از وجوه پرداخت شده به شخصي كه موجب خسارت شده است مراجعه كند:

  1. اثبات عمد مسبب در ايجاد حادثه نزد مراجع قضائي
  2. رانندگي در حالت مستي يا استعمال مواد مخدر يا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه كه به تأييد نيروي انتظامي يا پزشكي قانوني يا دادگاه رسيده باشد.
  3. در صورتي كه راننده مسبب، فاقد گواهينامه رانندگي باشد يا گواهينامه او متناسب با نوع وسيله نقليه نباشد.
  4. در صورتي كه راننده مسبب، وسيله نقليه را سرقت كرده يا از مسروقه بودن آن، آگاه باشد.

ارتباط با ما

  • خیابان انقلاب، چهار راه فلسطین، ضلع شمال غرب پلاک 312، ساختمان مهر، طبقه
  • 66975650

  • 66975651

  • info@bimejan.com