بيمه‌ نامه مسئوليت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده‌ کنندگان

بيمه‌ نامه مسئوليت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده‌ کنندگان

 

بيمه‌ نامه مسئوليت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده‌ کنندگان بیمه ملت یکی از شاخه های بیمه مسئولیت میباشد که در آن بیمه‌گر متعهد می‌شود، چنان‌چه به سبب عیب و نقص مـوجـود در کالای تولیــدی بیمــه‌گزار آسیب جـانی یا زیان مــالی به استفاده‌کننده وارد آید، خسارت را بر اساس شرایط و مفاد مندرج در بیمه‌نامه پرداخت کند.

پوشش این بیمه‌نامه علاوه بر استفاده‌کنندگان از کالاها قابل تسری به اشخاص ثالث نیز هست. در ضمن علاوه بر تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان نیز با توجه به شرایط خاص، می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری کنند.

بیشترین مخاطبین بيمه‌ نامه مسئوليت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده‌ کنندگان عبارتند از :

  •  لوله و اتصالات پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن
  • انواع ماشین‌آلات صنعتی
  • آسانسورها، بالابرها، جرثقیل‌ها
  • انواع لوازم خانگی                                              بيمه ‌نامه مسئوليت مدنی تولیدکنندگان کالا در قبال استفاده‌کنندگان
احتراما در خصوص بیمه نامه های مسئولیت مدنی در قبال استفاده کنندگان شرکتهای نصب و نگهداری آسانسور آیا پرداخت خسارت منوط به داشتن مجوز سلامت از اداره استاندارد برای آسانسور مربوطه می باشد یا خیر؟

ماده سه بند چهار می گوید:

ماده ۳:(وظایف بیمه‌گذار)

بیمه گذار موظف به انجام موارد زیر می باشد در غیر اینصورت بیمه گر نیز می تواند از پرداخت تمام یا بخشی از خسارت خودداری نماید: ۱٫ فرم پیشنهاد بیمه را با دقت و صداقت تکمیل و کلیه اطلاعات مربوط به موضوع بیمه را دراختیار بیمه‌گر قرار دهد. ۲٫ هرگاه مفاد بیمه نامه یا الحاقیه ها با توافق‌هایی که بین طرفین به عمل آمده مطابقت نداشته باشد بلافاصله پس از دریافت آنها، مراتب تغییر و تصحیح آن‌ها را کتباً تقاضا نماید و چنانچه حادثه قبل از هرگونه عمل اصلاحی حادث گردد، مفاد بیمه نامه و الحاقیه موجود در لحظه حادثه، ملاک عمل خواهد بود. ۳٫ حق بیمه ی بیمه نامه و الحاقیه های آنرا در سررسید(های) معین شده پرداخت نماید. ۴٫ به منظور پیشگیری از وقوع خطر، نسبت به اجرای دستور العمل‌ها و ضوابط ایمنی و اصول و استانداردهای فنی اقدامات مقتضی را به عمل آورد.

بیمه مسئولیت ناشی از آتش سوزی چیست؟

موضوع این بیمه نامه عبارتست از مسئولیت مدنی بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث. بدین معنا که چنانچه به سبب وقوع آتش سوزی یا انفجار در نشانی مندرج در بیمه نامه، آسیب بدنی یا زیان مالی به اشخاص ثالث وارد آید و بیمه گذار قانوناً مسئول آن شناخته شود، بیمه گر با رعایت کلیه قوانین و مقررات بیمه ای و اخذ اسناد و مدارک لازم نسبت به بررسی و پرداخت خسارت تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه اقدام خواهد نمود.

در پوشش ماموریت های خارج از کارگاه کارکنان در بیمه مسوولیت آیا حوادث کارفرما و پیمانکار نیز تحت پوشش است؟

طبق مفاد کلوز ماموریت خارج از کارگاه :

“این پوشش تکمیلی مسئولیت بیمه گذار ناشی از آسیب بدنی وارد به کارکنانی که به دستور وی به ماموریتهای خارج از کارگاه راهی شده اند را پوشش می دهد، مشروط به اینکه بیمه گذار یا اسامی آن)ها( را به طور کتبی در زمان صدور بیمه نامه به بیمه گر اعلم نموده و یا قبل از اعزام آن)ها( به ماموریتهای خارج از کارگاه حکم ماموریت آن)ها( را به بیمه گر ارسال و در هر دو صورت تاییدیه بیمه گر را دریافت نموده باشد. این پوشش حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری را در بر نمی گیرد مگر اینکه پوشش تکمیلی مربوطه )شماره ۵( خریداری شده باشد. در ضمن این پوشش تنها درباره آسیب وارد به کارکنان بوده و حتی در صورت خرید پوششهای تکمیلی شمار ۱۱ و ۱۲ ، شخص ثالث ، شخص بیمه گذار،کارفرما ، پیمانکار،ناظر و مشاور یا سایرین را شامل نمی شود.

ارتباط با ما

  • خیابان انقلاب، چهار راه فلسطین، ضلع شمال غرب پلاک ۳۱۲، ساختمان مهر، طبقه
  • 66975650

  • 66975651

  • info@bimejan.com