راهنمای ثبت نام بیمه تحصیل فرزندان

راهنمای ثبت نام بیمه تحصیل فرزندان

راهنمای ثبت نام بیمه تحصیل فرزندان

با ثبت نام بیمه تحصیل فرزندان آینده ای روشن را برای فرزندان خود رقم بزنید.

تعاریف و مفاهیم :

بیمه گذار : بیمه گذار بیمه تحصیل فرزندان به کسی گفته می شود که بیمه را برای خود یا فرد دیگری خریداری می کند و متعهد می شود که هزینه بیمه را در اقساط تعیین شده پرداخت کند .

بیمه شده : بیمه شده به کسی گفته می شود که بیمه نامه به نام او صادر می شود و سوژه اصلی مورد بیمه است ، بیمه شده کسی است که کلیه پوشش های تعیین شده در بیمه نامه به او تعلق می گیرد . در این بیمه نامه بیمه گذارو بیمه شده یک نفر هستند.

ذینفع : ذینفع به فردی گفته می شود که در صورت وقوع خطر مورد بیمه ( فوت یا حیات) خسارت و سرمایه بیمه نامه به او پرداخت می شود

ذینفع فوت : به دلیل اینکه بیمه شده در معرض فوت می باشد ، می بایست تعیین کند که در صورت فوت بیمه شده مبلغ سرمایه فوت و نیز سرمایه ذخیره شده به چه کسی پرداخت شود . چنانچه ذینفع فوت تعیین نشود سرمایه فوت و اندوخته بیمه به ورثه قانونی تعلق می گیرد.

ذینفع حیات : فرزند بیمه گذار و یا فرزند خوانده بیمه گذار و یا هر کودک دیگری که بیمه گذار معرفی نماید می تواند ذینفع بیمه نامه باشد.

در این بیمه نامه ذینفع حیات فقط یک نفر می تواند باشد که یک محصل حداکثر 12 ساله است.

دوره این بیمه حداکثر 18 سال برای یک کودک تازه متولد شده و حداقل 6 سال برای یک دانش اموز 12 ساله است.

فرم ثبت نام :

ابتدا وارد سایت بیمه ملت شده در منو وارد بخش ثبت بیمه تحصیل فرزندان شده روی جمله “ثبت نام کنید ” کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید . سپس با توجه به موارد خواسته شده نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام نمائید .

نام و نام خانوادگی : نام و نام خانوادگی خود را دقیق مطابق آنچه در کارت ملی و شناسنامه شما ثبت شده است وارد کنید .

شماره شناسنامه : چنانچه متولد قبل از 1370 هستید شماره شناسنامه خود را وارد کنید و اگر متولد بعد هستید و شماره شناسنامه ندارید همان شماره کد ملی خود را وارد کنید .

کد شناسه معرف : در این باکس عدد 2062 را ثبت کنید .

هر عددی به جز این عدد ثبت شود امکان پیگیری و صدور بیمه نامه تحصیل فرزندان شما وجود نخواهد داشت .

در این بیمه نامه بیمه گذار به عنوان بیمه شده ثبت می شود و قابل تغییر نمی باشد.

نشانی : در مراحل راهنمای ثبت نام بیمه تحصیل فرزندان در بخش نشانی آدرس دقیق (منزل یا محل کار) با کد پستی را ثبت کرده و از ثبت دقیق شماره همراهتان مطمئن شوید  پس از صدور بیمه نامه همه اطلاعات مربوط به بیمه شما از بیمه ملت به این شماره پیامک می شود .

 مشخصات بانکی :

در این بخش نام بانک و شماره حساب بانکی خویش را ثبت کنید .

مشخصات کاربری :

یک نام کاربری و یک رمز عبور را برای خودتان انتخاب کنید . بهتر است برای این منظور از حروف لاتین + علائم + عدد استفاده کنید . حتما نام کاربری و رمز عبور انتخابی را یادداشت کنید که بعدا فراموش نکنید .

در پایان وقتی دکمه ادامه را کلیک کنید وارد صفحه بعد می شوید که اعلام می شود ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده است . ضمنا نام کاربری شما و شناسه پرداختی که به شما تعلق گرفته است نمایش داده  می شود .

ورود به سیستم :

در صفحه جدید شناسه کاربری و رمز عبور خودتان را وارد و دکمه ورود را کلیک کنید در این حالت شما وارد صفحه خودتان می شوید .

 شما می توانید ” فرم پیشنهاد اولیه ” را مشاهده کنید و” اطلاعات تکمیلی” را کامل نمایید .این دو عنوان درسمت راست صفحه نمایش داده می شود .

 فرم پیشنهاد اولیه :

با کلیک روی این آیتم ، اطلاعات بیمه گذار نمایش داده می شود .

اطلاعات تکمیلی

  • در این مرحله در سمت راست صفحه روی آیتم دوم ” اطلاعات تکمیلی” کلیک کنید. صفحه جدیدی برایتان باز می شود که اطلاعات بیمه شده در یک جدول نمایش داده می شود . روی مربع آبی رنگ انتهای جدول کلیک کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود مشخصات بیمه شده و آدرس وجود دارد ، لکن از شما خواسته می شود شغل اصلی بیمه گذاررا ثبت کنید.
  • پس از ثبت شغل بیمه گذار در پایین صفحه سمت چپ دکمه ادامه را بزنید و وارد صفحه بعد شوید. در این صفحه باید ذینفع بیمه نامه را مشخص کنید.

ابتدا ذینفع فوت را تعیین کنید شما می توانید یک نفر را با نفع 100 درصد انتخاب کنید و یا چند نفر را با جمع نفع 100 درصد.مشخصات کامل فرد یا افرادی که وارد می کنید.

تعیین کننده ذینفع فوت بیمه شده است و به این مفهوم است که چنانچه بیمه شده درطول دوره بیمه فوت نماید سرمایه فوت بعلاوه سرمایه ذخیره شده به فرد یا افراد ذینفع پرداخت خواهد شد.

  • در این حالت در باکس استفاده کننده حتما “فوت بیمه شده” راانتخاب کنید.
  • چنانچه چند نفر را بعنوان ذینفع انتخاب می کنید حتما می بایست جمع درصد استفاده آنها معادل 100 باشد.
  • با هر نامی که ثبت می کنید مربع انتهای ردیف را کلیک کنید و مطمئن شوید که اطلاعات ذخیره شده و در ردیف بالا بارگذاری شده است.

تعیین ذینفع حیات: فرزند بیمه گذار و یا فرزند خوانده بیمه گذار و یا هر کودک دیگری که بیمه گذار معرفی نماید می تواند ذینفع بیمه نامه باشد.

در این بیمه نامه ذینفع حیات فقط یک نفر می تواند باشد که یک محصل حداکثر 12 ساله است. دوره این بیمه حداکثر 18 سال برای یک کودک تازه متولد شده و حداقل 6 سال برای یک دانش اموز 12 ساله است.

  • برای ادامه کار دکمه ادامه را کلیک کنید. وارد صفحه سایر بیمه شده ها می شوید.

در پاسخ ، آیا در حال حاضر بیمه عمر دیگری دارید؟ چنانچه بیمه عمر دیگری را دارید اطلاعات آن را به صورت کامل ثبت کنید ، در غیر این صورت به بخش دیگر بروید.

در بخش دوم نیز چنانچه بیمه رد شده ای داشته اید اطلاعات آن را ثبت کنید. سپس دکمه ادامه را کلیک کنید. وارد صفحه پرسشنامه پزشکی می شوید.

سوالات پزشکی :

  1. بیماری های دوران بزرگسالی : اگر موردی از بیماری یا موارد دیگر وجود ندارد ، کلمه ندارد را بنویسید و در غیر این صورت مورد را توضیح دهید.
  2. آزمایشات : چنانچه طی 6 ماه گذشته آزمایشات غربالگری نداشته اید در کلیه باکس ها کلمه ندارد را ثبت کنید ، در غیر این صورت تاریخ هر آزمایش و نتیجه آن را دقیق ثبت کنید. در این حالت ممکن است پزشک معتمد شرکت مدارک آزمایش را مطالبه کند.
  3. سایر موارد را دقیق ثبت کنید تا به انتهای فرم برسید . در پایان کلمه تائید را کلیک کنید و از صفحه سوالات پزشکی خارج می شوید.

ثبت مشخصات بیمه نامه

در این مرحله باید مشخصات مالی بیمه نامه را ثبت کنید.لذا در سمت راست صفحه روی عنوان” ثبت مشخصات بیمه نامه “کلیک کنید.

در صفحه ای که باز می شود در انتهای جدول روی مربع ابی رنگ کلیک کنید.در صفحه جدید:

-دوره پرداخت حق  بیمه خود را تعیین کنید.

-مقدار افزایش سالانه حق بیمه پرداختی خود را تعیین کنید.

-سرمایه فوت را از بین انتخابهایی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

-حق بیمه پرداختی خودرا متناسب با دروه پرداخت ثبت  کنید.

-میزان تعدیل سرمایه فوت را تعیین و ثبت کنید.

-پوشش حادثه را از میان موارد انتخابی انتخاب کنید.

-پوشش امراض خاص و از کار افتادگی را در صورت درخواست تیک بزنید.

با زدن دکمه تایید کار شما به پایان رسیده است. کار شما به پایان رسیده است و باید منتظر تماس ما بمانید تا ادامه کار را با شما هماهنگ کنیم .

شما می توانید با شماره های 02166975650 و51 تماس گرفته و ثبت درخواست خود را اطلاع دهید که، سریعتر پیگیری کنیم.

به شما تبریک می گوییم با تکمیل موفقیت آمیز پرسشنامه بیمه تحصیل فرزندان، شما به جمع سرمایه گذاران بیمه ملت پیوسته اید و اینده تحصیلی فرزندتان را تضمین کرده اید .