راهنمای بیمه زندگی و سرمایه گذاری

از طریق راهنمای بیمه زندگی و سرمایه گذاری میتوانید به راحتی در خانه بدون حضور در نمایندگی بیمه اقدام به صدور و ثبت بیمه نامه زندگی و سرمایه گذاری نمایید.

تعاریف و مفاهیم :

بیمه گذار : بیمه گذار به کسی گفته می شود که بیمه را برای خود یا فرد دیگری خریداری می کند و متعهد می شود که هزینه بیمه را در اقساط تعیین شده پرداخت کند .

بیمه شده : بیمه شده به کسی گفته می شود که بیمه نامه به نام او صادر می شود و سوژه اصلی مورد بیمه است ، بیمه شده کسی است که کلیه پوشش های تعیین شده در بیمه نامه به او تعلق می گیرد .

ذینفع : ذینفع به فردی گفته می شود که در صورت وقوع خطر مورد بیمه ( فوت یا حیات) خسارت و سرمایه بیمه نامه به او پرداخت می شود .

ذینفع فوت : در بیمه های عمر و سرمایه گذاری ، به دلیل اینکه بیمه شده در معرض فوت می باشد ، می بایست تعیین کند که در صورت فوت بیمه شده مبلغ سرمایه فوت و نیز سرمایه ذخیره شده به چه کسی پرداخت شود .

ذینفع حیات : به طور طبیعی فرد بیمه شده در پایان دوره بیمه می تواند خودش نسبت به دریافت سرمایه بیمه اقدام نماید . با اینحال ایشان مختار است در زمان خرید بیمه نامه فرد دیگری را تعیین نماید که در پایان دوره بیمه سرمایه بیمه را دریافت کند.

وراث قانونی :

چنانچه بیمه گذار و بیمه شده در زمان خرید بیمه ، ذینفع فوت را تعیین نکرده باشند در صورت فوت بیمه شده ، سرمایه فوت و سرمایه ذخیره شده به ورثه قانونی متوفی تعلق می گیرد .

فرم ثبت نام :

ابتدا روی جمله “ثبت نام کنید ” کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید . سپس با توجه به موارد خواسته شده نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام نمائید .

راهنمای بیمه زندگی و سرمایه گذارینام و نام خانوادگی : نام و نام خانوادگی خود را دقیق مطابق آنچه در کارت ملی و شناسنامه شما ثبت شده است وارد کنید .

شماره شناسنامه : چنانچه متولد قبل از 1370 هستید شماره شناسنامه خود را وارد کنید و اگر متولد بعد هستید و شماره شناسنامه ندارید همان شماره کد ملی خود را وارد کنید .

کد شناسه معرف : در این باکس عدد 2062 را ثبت کنید .

هر عددی به جز این عدد ثبت شود امکان پیگیری و صدور بیمه نامه شما وجود نخواهد داشت .

بیمه گذار به عنوان بیمه شده : چنانچه شما بعنوان بیمه  گذار قصد دارید خودتان را بیمه کنید مربع مقابل این عنوان را تیک بزنید  . این کار باعث می شود اطلاعات شما به عنوان بیمه گذار در بخش بیمه شده نیز ثبت شود و نیازی به ثبت اطلاعات بیمه شده نباشد .

ولی اگر شما به عنوان بیمه گذار قصد دارید شخص دیگری را بعنوان بیمه شده ثبت کنید . این عنوان را تیک نزنید و در مرحله بعد اطلاعات کامل بیمه شده را وارد کنید.

نشانی : در بخش نشانی آدرس دقیق (منزل یا محل کار) با کد پستی را ثبت کرده و از ثبت دقیق شماره همراهتان مطمئن شوید  پس از صدور بیمه نامه همه اطلاعات مربوط به بیمه شما از بیمه ملت به این شماره پیامک می شود .

 مشخصات بانکی :

در این بخش نام بانک و شماره حساب بانکی خویش را ثبت کنید .

مشخصات کاربری :

یک نام کاربری و یک رمز عبور را برای خودتان انتخاب کنید . بهتر است برای این منظور از حروف لاتین + علائم + عدد استفاده کنید . حتما نام کاربری و رمز عبور انتخابی را یادداشت کنید که بعدا فراموش نکنید .

در پایان وقتی دکمه ادامه را کلیک کنید وارد صفحه بعد می شوید که اعلام می شود ثبت نام شما با موفقیت به پایان رسیده است . ضمنا نام کاربری شما و شناسه پرداختی که به شما تعلق گرفته است نمایش داده  می شود .

ورود به سیستم :

در صفحه جدید شناسه کاربری و رمز عبور خودتان را وارد و دکمه ورود را کلیک کنید در این حالت شما وارد صفحه خودتان می شوید .

 شما می بایست در بخش اول ” فرم پیشنهاد اولیه و اطلاعات تکمیلی” را که درسمت راست صفحه نمایش داده می شود ، ثبت نمائید.

فرم پیشنهاد اولیه :

  • با کلیک روی این آیتم ، اطلاعات بیمه گذار نمایش داده می شود . چنانچه در ثبت اطلاعات بیمه گذار اشتباهی رخ داده باشد . با کلیک روی اصلاح مشخصات بیمه گذار می توانید اطلاعات غلط را اصلاح کنید.
  • چنانچه قبلا مربع بیمه گذار را بعنوان بیمه شده تیک زده باشید در جدول موجود نام بیمه شده را نشان می دهد ، در این صورت روی مربع آبی انتهای جدول (سمت چپ) کلیک کنید تا برای ادامه کار وارد صفحه بعد شوید.
  • در غیر این صورت در بخش اشخاص بیمه شده روی علامت + (به علاوه)  به رنگ سبز کلیک کنید . در این صورت صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید اطلاعات کامل فردی را که می خواهید بیمه شود ثبت کنید.
  • در بخش بازاریاب” رسول ذوالفقاری “را انتخاب کنید و در پایان صفحه با زدن دکمه تائید وارد صفحه بعد شوید.
  • در صفحه جدید روی مربع انتهای جدول لیست اشخاص بیمه شده (مربع آبی رنگ) کلیک کنید ، سیستم به شما پیام می دهد ” بعد از پر کردن اطلاعات تکمیلی قادر به مشاهده مشخصات بیمه نامه هستید ” .
  • در این مرحله در سمت راست صفحه روی آیتم دوم ” اطلاعات تکمیلی” کلیک کنید. صفحه جدیدی برایتان باز می شود که اطلاعات بیمه شده در یک جدول نمایش داده می شود . روی مربع آبی رنگ انتهای جدول کلیک کنید.
  • در صفحه ای که باز می شود مشخصات بیمه شده و آدرس وجود دارد ، در پایین صفحه سمت چپ دکمه ادامه را بزنید و وارد صفحه بعد شوید. در این صفحه باید ذینفع بیمه نامه را مشخص کنید.

ابتدا می توانید مشخصات کامل بیمه شده را وارد کنید. درصد استفاده را 100 ثبت کنید و در باکس استفاده کننده ” در صورت حیات بیمه شده” را انتخاب کنید . سپس مربع سمت چپ را کلیک کنید تا اطلاعات ثبت شده ذخیره شود.

در مرحله بعد می بایست ذینفع فوت بیمه شده را انتخاب کنید. مشخصات کامل فرد یا افرادی که وارد می کنید تعیین کننده ذینفع فوت بیمه شده است و به این مفهوم است که چنانچه بیمه شده درطول دوره بیمه فوت نماید سرمایه فوت بعلاوه سرمایه ذخیره شده به فرد یا افراد ذینفع پرداخت خواهد شد.

  • در این حالت در باکس استفاده کننده حتما “فوت بیمه شده” راانتخاب کنید.
  • چنانچه چند نفر را بعنوان ذینفع انتخاب می کنید حتما می بایست جمع درصد استفاده آنها معادل 100 باشد.
  • با هر نامی که ثبت می کنید مربع انتهای ردیف را کلیک کنید و مطمئن شوید که اطلاعات ذخیره شده و در ردیف بالا بارگذاری شده است. برای ادامه کار دکمه ادامه را کلیک کنید.

وارد صفحه سایر بیمه شده ها می شوید.

در پاسخ ، آیا در حال حاضر بیمه عمر دیگری دارید؟ چنانچه بیمه عمر دیگری را دارید اطلاعات آن را به صورت کامل ثبت کنید ، در غیر این صورت به بخش دیگر بروید.

در بخش دوم نیز چنانچه بیمه رد شده ای داشته اید اطلاعات آن را ثبت کنید. سپس دکمه ادامه را کلیک کنید. وارد صفحه مشخصات بیمه می شوید.

مبلغ سپرده اولیه : می توانید از 1.000.000 ریال تا 100.000.000 ریال را بعنوان سپرده اولیه و فارغ از اقساط بیمه انتخاب، ثبت و واریز کنید. این سپرده می تواند افزایش مناسبی را در سرمایه شما ایجاد کرده و سود خوبی را نصیب تان کند.

شغل : شغل خود را از میان شغل های موجود در سیستم انتخاب کنید .

نحوه پرداخت سرمایه : ” پرداخت سرمایه یکجا” را انتخاب کنید . در هر زمان که قصد تبدیل بیمه نامه به مستمری را داشته باشید این امکان برای شما فراهم است .

مدت بیمه نامه : هر چه دوره بیمه نامه را طولانی تر انتخاب کنید سرمایه شما افزایش مناسب تری خواهد داشت.  با این فرمول (70  > دوره بیمه + سن فرد ) می توانید دوره بیمه را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه پس از صدور بیمه نامه در هر زمانی که اراده کنید می توانید بیمه نامه خود را بازخرید نموده و سرمایه ذخیره شده تا ان تاریخ را دریافت نمایید بهتراست که زمان طولانی تری را انتخاب کنید.چنانچه فرمول به شما اجازه می دهد حداقل 30 سال را انتخاب کنید.

برای مثال : برای یک کودک یکساله می توان یک بیمه 69 ساله خریداری نمود.

حداکثر سن قابل قبول برای صدور بیمه عمر 65 سال می باشد. که می توان یک بیمه 5 ساله را خریداری نمود.

سرمایه اولیه فوت : سرمایه اولیه فوت می بایست حداقل 10 برابر حق بیمه یکساله باشد و حداکثر 25 برابر حق بیمه یکساله باشد . سرمایه فوت تعیین کننده رقمی است که بابت فوت بیمه شده به ذینفع پرداخت می شود.

دوره پرداخت حق بیمه : متناسب با امکان و توان پرداخت خودتان دوره پرداخت حق بیمه را انتخاب کنید.

حق بیمه در شروع قرارداد : حق بیمه مورد نظرتان را با توجه به دوره پرداخت وارد کنید. برای مثال چنانچه رقم پرداختی ماهانه را 1.000.000 ریال مد نظر دارید و دوره پرداخت را سه ماهه انتخاب کرده اید در اینجا رقم 3.000.000 ریال را وارد کنید.

نرخ تبدیل حق بیمه در سال : بهترین حالت افزایش سالانه حق بیمه معادل 10 % است که می بایست به صورت 1/0 وارد کنید. این افزایش جدول سرمایه شما را  استحکام می بخشد.

نرخ تبدیل سرمایه در سال : این تعدیل مربوط به سرمایه اولیه فوت می باشد چنانچه نرخ تعدیل مناسبی را برای آن انتخاب کنید ، سرمایه فوت و سایر پوشش ها سالانه متناسب با نرخ تعدیل انتخابی افزایش پیدا می کند.

پوشش حادثه : با انتخاب سرمایه پوشش حادثه بعنوان ضریبی از سرمایه اولیه فوت می توانید از یک تا چهار برابر را انتخاب کنید. مثال : چنانچه پوشش حادثه 4 برابر انتخاب شود و سرمایه اولیه فوت 50 میلیون تومان باشد و بیمه شده در اثر حادثه فوت کند ، ذینفع 50 میلیون بابت فوت و 200 میلیون تومان بابت حادثه دریافت می کند . حوادث منجر به فوت از این پوشش بهره مند خواهند شد.

ضریب سرمایه نقص عضو ناشی از حادثه : سرمایه نقص عضو را می توانید در حالت های عدم درخواست یک برابر سرمایه فوت و دو برابر سرمایه فوت انتخاب کنید.

کلیه حوادثی که منجر به فوت نشود ولی منجر به  آسیب بدنی یا نقص عضو شود از این پوشش استفاده خواهند کرد. و سقف مبلغ دریافتی متناسب با سقف پوشش انتخاب شده است.

سرمایه هزینه پزشکی ناشی از حادثه : چنانچه حادثه رخ داده برای بیمه شده منجر به هزینه پزشکی شود بیمه شده می تواند با ارائه مدارک پزشکی به بیمه گر تا سقف پوشش انتخابی هزینه مربوطه را دریافت کند.

پوشش غرامت روزانه بستری شدن در بیمارستان ناشی از حادثه : چنانچه بیمه شده به دلیل حادثه رخ داده در بیمارستان بستری شود . از روز سوم به بعد به ازای هر روز مبلغ 1.000.000 ریال به بیمه شده پرداخت می شود.

معافیت از کارافتادگی : با انتخاب این پوشش چنانچه بیمه شده در طی دوره بیمه دچار حادثه ای شود که در اثر آسیب وارده از کارافتاده شود و امکان حصول درآمد نداشته باشد.

از تاریخ از کارافتادگی از پرداخت حق بیمه معاف می شود ولی بیمه نامه به قوت خود باقی می ماند و در تاریخ سررسید کل سرمایه به ذینفع تعیین شده پرداخت می شود.

پوشش امراض خاص : با انتخاب این پوشش بیمه شده بابت پنج بیماری سرطان ، سکته مغزی ، سکته قلبی ، اعمال جراحی عروق و کرونر و پیوند اعضا معادل 30% سرمایه فوت انتخابی و تا سقف 300.000.000 ریال دریافت می نماید.

سوالات پزشکی :

  1. بیماری های دوران بزرگسالی : اگر موردی از بیماری یا موارد دیگر وجود ندارد ، کلمه ندارد را بنویسید و در غیر این صورت مورد را توضیح دهید.
  2. آزمایشات : چنانچه طی 6 ماه گذشته آزمایشات غربالگری نداشته اید در کلیه باکس ها کلمه ندارد را ثبت کنید ، در غیر این صورت تاریخ هر آزمایش و نتیجه آن را دقیق ثبت کنید. در این حالت ممکن است پزشک معتمد شرکت مدارک آزمایش را مطالبه کند.
  3. سایر موارد را دقیق ثبت کنید تا به انتهای فرم برسید . در پایان کلمه تائید را کلیک کنید . چنانچه به صفحه بعد منتقل شدید ، کار شما به پایان رسیده است و باید منتظر تماس ما بمانید تا ادامه کار را با شما هماهنگ کنیم .

شما می توانید با شماره های 02166975650 و51 تماس گرفته و ثبت درخواست خود را اطلاع دهید که، سریعتر پیگیری کنیم.

به شما تبریک می گوییم با راهنمای بیمه زندگی و سرمایه گذاری و تکمیل موفقیت آمیز پرسشنامه بیمه عمر و سرمایه گذاری، شما به جمع سرمایه گذاران بیمه ملت پیوسته اید.