بیمه زندگی و بازخرید سنوات

یکی از بیمه نامه ها و طرح های نمایندگی 2062 بیمه ملت، بیمه بازخرید سنوات است.
شرکت بیمه ملت به دلیل مشکلات کارفرمایان و نارضایتی کارمندان در نحوه پرداخت سنوات تصمیم گرفت طرح “بیمه بازخرید سنوات بیمه‌ملت” با نام “بیمه تکمیلی اندوخته سنوات” را در دستور کار خود قرار دهد.
اقدامی که در خرداد ماه همان سال مجوز شروع فعالیت‌اش را از بیمه مرکزی دریافت و رسما کار خود را آغاز کرد. طبق ماده ۲۴ قانون كار، پرداخت سنوات و مزاياي پايان‌خدمت در زمان خاتمه كار بر عهده کارفرما است و آنها موظف و متعهد هستند به ازای هر سال كار كارگران و كارمندان، معادل يك ماه آخرين حقوق فرد را به عنوان سنوات به او بپردازند.
بيمه بازخريد سنوات بيمه ملت، پرداختِ سنوات كاركنان را تضمين و با پرداخت سود مازاد سرمايه‌گذاری و تضمين پوشش‌های خطر فوت و ازكارافتادگی، نگرانی‌های ناشی از بازخريد، ترك خدمت، بازنشستگی، فوت ناگهانی و ازكارافتادگی كاركنان را برای کارفرما كاهش می‌دهد. افزايش بازده كاری در سازمان، پرداخت سود مشارکت در منافع با بيمه بازخريد سنوات علاوه بر تضمین پرداخت مبالغ بازخرید سنوات کارکنان، معافیت از پرداخت مالیات بر اساس قوانين ماليات‌های مستقيم، امکان پرداخت مستمری به كاركنان براساس اندوخته سرمايه‌گذاری (اندوخته سنوات)، استفاده از کارت اعتباری خرید اقساطی برای تامین مایحتاج جاری به صورت اختصاصی، دريافت غرامت پزشكی امراض خاص و تهیه بیمه‌‌نامه برای افراد جديدالاستخدام هم‌زمان با شروع ساير مزايای استخدامی؛ از مزایای این طرح است.
در این طرح امکان برای کارکنان وجود دارد که به صورت خویش‌فرما نیز با مراجعه به نمایندگی کد 2062 بیمه ملت با خرید بیمه‌‌نامه سپرده زندگی نسبت به سرمایه‌گذاری حق سنوات خود برای بهبود حقوق و مزایای بازنشستگی خود اقدام کنند.

ماده 24 قانون خاتمه‌ كار، پرداخت سنوات و مزاياي پايان خدمت را در زمان خاتمه كار به كارفرما تكليف کرده است و تمامی كارفرمايان موظف هستند به ازای هر سال كار كارگران / كارمندان، معادل يك ماه آخرين حقوق فرد را به عنوان سنوات به وی بپردازند كه تعهدی صد در صد برای كارفرمايان به شمار می‌رود.

لذا تامین منابع مالی لازم برای انجام این تعهد، از دغدغه‌های کارفرمایان به شمار می‌رود. بيمه بازخريد سنوات بيمه ملت، پرداخت سنوات كاركنان را تضمين و با پرداخت سود مازاد سرمايه‌گذاری و تضمين پوشش‌های خطر فوت و ازكارافتادگی، نگرانی‌های ناشی از بازخريد، ترك خدمت، بازنشستگی، فوت ناگهانی و ازكارافتادگی كاركنان را برای کارفرما كاهش می‌دهد. اين امر باعث افزايش حسن رابطه‌ كارفرما و كاركنان خواهد شد و در نهايت افزايش بازده كاری در سازمان را به دنبال خواهد داشت.

بيمه بازخريد سنوات، یاری‌رسان سازمان‌ها در برنامه‌ريزی سنوات بازخريدی، تأمين مالی كاركنان و نگهداری حساب‌های سنوات كاری آنان است.

مزایای بیمه زندگی و بازخرید سنوات :

– پرداخت مبالغ بازخرید سنوات کارکنان به صورت تضميني؛
– پرداخت سود مشاركت در منافع (اندوخته مازاد)؛
– استفاده از معافيت‌های مالياتی براساس قوانين 136 و 137 قوانين ماليات‌های مستقيم؛
– امكان افزايش حق بيمه پرداختی و به طبع آن افزايش اندوخته‌ها با توجه به افزايش حقوق؛
– پرداخت مستمری به كاركنان براساس اندوخته سرمايه‌گذاری (اندوخته سنوات) ايجاد شده؛
– افزايش سرمايه فوت در هر سال متناسب با افزايش حقوق؛
– پوشش حادثه حداكثر 3 برابر سرمايه فوت يعني بين 40 تا 100 برابر حق بيمه يا حق مشاركت؛
– پرداخت وام به هر يك از كاركنان از محل بيمه‌نامه و معادل 50 درصد اندوخته از سال دوم به بعد؛
– در صورت ترك خدمت توسط هر يك از كاركنان، ميزان بازخريدی او از اين بيمه‌نامه پرداخت خواهد شد؛
– صدور بيمه‌نامه برای افراد جديدالاستخدام با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط سازمان و هم‌زمان با شروع ساير مزايای استخدامی امکان‌پذیر خواهد بود؛
– معافيت از پرداخت حق بيمه به علت ازكارافتادگی كامل؛
– دريافت هزينه‌های پزشكی امراض خاص (در صورت بروز انواع سرطان، سكته مغزی، سكته قلبی و… طبق شرايط اختصاصی امراض خاص).

Click to toggle

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

Click to toggle

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

ارتباط با ما

  • خیابان انقلاب، چهار راه فلسطین، ضلع شمال غرب پلاک 312، ساختمان مهر، طبقه
  • 66975650

  • 66975651

  • info@bimejan.com